Idag är jag trött..




Igår var jag in på sjukhuset för att jag skulle operera bort en bit av livmodertappen (konisering). Jag var på cellprovskontroll i sommras och efter det har jag gjort några kontroller och fick tillslut en remiss för operation pga att jag hade grava cellförändringar!
gaaah vad orolig jag blev. Som vanligt googlade jag på grava cellförändringar och det ena ledde till det andra och det slutade med att jag satt och läste om äggstockscancer. I min sjuka lilla hjärna haha så började jag ju såklart att inbilla mig att jag hade cancer. Tur att dom gör rutinkontroller på alla kvinnor när dom fyllt 23 år. Grava cellförändringar är tydligen den starkaste graden och måste tas bort snarast men vem vet hur länge jag gått runt med dessa?
Men men igår var jag ju in tidigt på morgonen och som tur var så fick jag bli nersövd eftersom att lokalbedövning inte tar på mig. Så är det ju såklart riktigt skönt att bli nersövd :) vaknade upp senare och var pigg som en mört, velade bara hem.. Fick vänta över 2 timmar på att läkaren skulle komma så att jag fick bli utskriven och fick då reda på att det tar ett tag innan svaret kommer på den bit dom tagit bort och det måste göras en ny koll runt juni månad. jobbigt...                  


                                              .



Så idag är jag riktigt trött antagligen pga att dom gjort ett ingrepp. Hoppas att dom fått bort cellförändringarna så jag inte måste gå igenom mer. Fick också veta att om jag skulle bli med barn innan nästa kontroll (juni) så lät det precis som att jag skulle få lov att välja mellan  att göra abort eller att fullfölja graviditeten och få cancer. Absolut inget som man velade höra.
Men nu tror jag ju att dom förstorar upp det hela lite också. Dom kan ju ha fått bort förändringarna och jag har också läst att det är ovanligt att det utvecklas till cancer och tar i sådana fall ca 10 år innan det utvecklats.


Idag är det riktigt fint väder ute. ca en halvmeter snö och solen skiner =) det blir man ju iofs lite piggare av. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. Saga har en kompis här så dom leker för fullt och Benny sitter vid TV-spelet för han (bara måste) klara av en sak haha som alla killar säger när dom spelar så tar det ca 3 timmar =D


 

                 
                         


Har drömmt om det här dokumentet i ca 6 månader nu och bara vill ha det :) det är ett gammalt franskt dokument som är ca 90x120 cm. som skulle vara så fint på en vägg någonstans.. Skulle vilja göra om i sovrummet. sälja allt jag har där, måla om, tillverka en egen säng som jag vet är snyggt haha sett i tidningen lantliv, gratis är det dessutom =) och så det där dokumentet. jag vill jag vill jag vill. men det tar ju som sagt lite tid och jag måste verkligen se rummet framför mig hur det ska se ut innan jag börjar.. Vem vet, snart kanske jag får ett ryck haha..


Ha en bra dag!!




Kommentarer
Postat av: PaigeMCBRIDE

All people deserve wealthy life and <a href="http://goodfinance-blog.com/topics/home-loans">home loans</a> or just collateral loan will make it much better. Because freedom depends on money.

2012-05-19 @ 05:34:35
URL: http://goodfinance-blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0